Thursday, August 7, 2014

Atasi resdung atau allergik

Assalamualaikum & Salam Jumaat

Tadi ada sorang student yg mengadu pasal masalah resdung.
Katanya dia memang sgt allergik dgn seafood.
Dia ada cerita cuti raya aritu dia ada makan ketam, terukla bersin, berair hidung dan gatal2 seluruh muka.
Kalau mengemas rumah, terkena habuk pun dah boleh buat mata dia jadi sgt gatal

Aduhai...kesian..

Masalah resdung atau allergik ni bukan masalah luar biasa ye..
Kebanyakan daripada kita mengalami masalah ni.

Ayah dan adik saya pun ada masalah resdung yg serius.
Bersin dan berair hidung di awal pagi dah jadi normal bagi diorang.
Adik saya langsung tak boleh kemas rumah. Kalau terkena habuk, hidung dan mata dia akan gatal dan bengkak2.
Memang kesian sgt tgk.

So.. Saya cdgkan pada pelajar saya tadi untuk try set cadangan resdung Shaklee ni.



Ikhtiar la untuk atasi resdung a.k.a allergik ni.
Ada beberapa orang kawan saya yg dah cuba set ni dan semua bagi feedback yg positif.
Adik saya pun dah tak bersin dan berair hidung pagi2, dah kurang la gatal2 dan bengkak jika terkena habuk. Memang terbaiklah!

Biasanya mereka yg resdung atau allergik ni.. Diorang sebenarnya alah pada satu kandungan dlm seafood yg kita kenali sebagai histamine. Kandungan histamine ni lagi tinggi jika seafood tu dah kurang segar. (Hehe. Berguna jugak mengajar dalam bidang Food Tech ni.. ;p..)

Cadangan untuk cara atasi resdung ni adalah dengan mengambil..

1. Vita-C Sustained release Shaklee yang bersifat anti histamine.
2. B complex yang boleh bantu meredakan radang yg disebabkan oleh resdung dan allergik
3. Alfafa yang boleh bantu menyahtoksik dari bdn sekaligus mengurangkan punca resdung.

Selain ikhtiar dengan cara semulajadi yg lain, boleh juga cuba dgn supplemen Shaklee ni. Supplemen Shaklee terbukti sentiasa semulajadi, selamat dan berkesan. ;)

*nanti saya share testimoni kawan2 yg dah guna set resdung ni. Saya dah nak bersiap solat Zohor dan pi jamuan raya ni.

Saya nak bantu je..

Nasiroh
019-9171283
Pengedar Sah Shaklee Kuantan

Free COD area Semambu, Indera Mahkota, Gambang, Jaya Gading, Beserah, Balok, Gebeng dan kawasan sekitarnya ;)

No comments:

Post a Comment